SUKAN SEA :THAILAND MENANG 5-0 MENENTANG SINGAPORE. INI YANG ANDA PATUT TAHU MENGENAI BEN DEVIS

SUKAN SEA :THAILAND MENANG 5-0 MENENTANG SINGAPORE. INI YANG ANDA PATUT TAHU MENGENAI BEN DEVIS | Ben Davis, aka Benjamin Davis, menjaringkan gol pembukaan untuk Thailand ketika menentang Singapura dalam perlawanan Sukan SEA bawah 23 tahun, 9 Mei 2022.




Ini adalah gol antarabangsa pertamanya untuk Thailand. Ianya hasil sepakan penalti pada masa kecederaan separuh masa pertama yang meletakkan Thailand di depan.

Davis yang dijatuhkan dalam kotak penalti mengambil sepakan penalti secara intuitif. Ia juga membuka peluang kepada Thai apabila mereka menewaskan Singapura 5-0.

Thailand 5-0 Singapura

Pada minit ke-47, pemain tengah Singapura, Harhys Stewart cuba mempertahankan hantaran lintang rendah dari Thailand, tetapi malangnya dia merembat bola ke gawangnya sendiri, memberikan Thailand gol kedua mereka.

Sekitar empat minit kemudian, Ekanit Panya menjaringkan gol ketiga Thailand dalam perlawanan itu.

Panya mendapat gol keduanya malam itu, dan gol keempat Thailand, pada minit ke-66 apabila dia merembat bola ke belakang gawang.

Kira-kira 15 minit kemudian, penyerang Thailand Korawich Tasa menjaringkan gol kelima untuk pasukannya.

Latar belakang tentang Ben Davis

Davis, 21, dilahirkan di Phuket, Thailand dan menetap di sana sehingga berusia lima tahun.


Dia kemudian berpindah ke Singapura dan menjadi warga Singapura naturalisasi pada usia sembilan tahun.

Davis telah memungkiri kewajipan perkhidmatan negara (NS) nya selepas terlepas panggilan mandatorinya pada Februari 2019.

Davis berisiko ditangkap jika dia kembali ke Singapura.

Pada Ogos 2018, Menteri Pertahanan Ng Eng Hen menangani isu itu di Parlimen, menyatakan tiada alasan untuk MINDEF memberikan penangguhan untuk NS dan kepentingan Singapura mesti diutamakan.

Pada Oktober 2019, Davis berkata dia tidak berniat untuk menyelesaikan tanggungjawab NSnya. Dia juga berkata dia tidak menyesali keputusannya, dan berkata berjaya dalam bola sepak adalah keutamaannya.

Pada temasya SEA 2019, Davis telah pun dipanggil untuk menyertai pasukan sementara Thailand.

Tewas Kepada Malaysia Dalam Perlawanan Pembukaan

Thailand tewas kepada Malaysia dalam perlawanan pembukaan yang berlansung sabtu lalu dengan jaringan 1-2.

Kemenangan Malaysia memberikan kejutan pada Thailand apabila jaringan yang dilakukan oleh Azfar Fikri Azhar pada minit terakhir perlawanan menggear tiang gol Thailand.


/>

Post a Comment

0 Comments