THE APOTHECARY DIARIES ANIME ON NETFLIX

THE APOTHECARY DIARIES ANIME ON NETFLIX | Siri anime jepun yang berlatarkan negara fiksyen dengan mengikut model China purba, The Apothecary Diaries kini ditayangkan di Netflix bermula 22 Oktober 2023. Siri ini diadaptasi dari sebuah novel karya Natsu Hyuga pada tahun 2011.


the apothecary diaries anime


Setelah beberapa siri novel dan manga diterbitkan kini The Apothecary Diaries menemui peminat-peminat siri ini discreen dengan 24 episod. Siri ini ditayangkan setiap sabtu, diilustrasikan oleh  Touko Shino dan diarahkan oleh Norihiro Naganuma,

 

Review The Apothecary Diaries

Anime tentang istana, pahlawan apa semua ni selalunya saya je yang tengok. Kalau anak saya dia lebih suka anime zaman moden. Saya pulak tak kisah storyline yang macam mana. Kalau episod pertama best, saya teruskan menonton. kalau episod pertama dah boring saya stop terus je.


the apothecary diaries


The Apothecary Diaries episodes 1 saya boleh katakan jalan ceritanya  sangat menarik. Plot sangat cepat jadi memang tak bosan. Watak utama juga digambarkan dengan sangat comel  dan saya sangat suka dia punya bersahaja. Walaupun kena culik dia tak mengelabah. Mungkin dia tahu melawan pun tak ada guna sebab penjahat tu 3 orang. Saya suka watak gadis yang matang macam ni.


BACA: My Happy Marriage


Tapi watak Sida Jinshi tu macam gedik sikit la. Dia pun tak kacak . Dah wataknya macam tu kan, nak buat macam mana. Tapi saya tak suka la dia macam tu. Kalau dia tak melayan sangat gadis-gadis di situ lagi best kot..


the apothecary diaries


Saya tak pernah baca  The Apothecary Diaries manga sebelum ni jadi saya memang tak tahu kisah sebenarnya macam mana- Untuk pengetahuan semua saya bukan pembaca manga.  Disebabkan setiap episod best jadi tak sabar pulak nak tahu apa kes untuk episod akan datang.


The Apothecary Diaries anime ditayangkan di Netflix dan baru masuk episod ke 4 sewaktu artiel ni di tulis. Anime ni genre, drama, mystery dan romance . Jadi ianya tak sesuai untuk tontonan bawah umur. kalau peminat anime tentang perubatan korang boleh tonton siri The Apothecary Diaries di netflix sekarang dengan malay subtitle.

Sinopsis The Apothecary Diaries

Kisah mengenai seorang gadis , Maomoa yang tinggal di sebuah perkampungan dan dibesarkan dengn banyak ilmu untuk membuat ubat-ubatan. Dia akan membawa ubat-ubatan yang dibuat hasil pembuatan nya sendiri ke rumah pel4(uran dan bandar kecil untuk dijual.


the apothecary diaries


Satu hari ketika dalam perjalanan pulang dia diculik 3 penjahat dan dia dijual ke istana. Di istana Moamoa ditugaskan dibahagian istana belakang yang dikenali sebagai Hougong, tempat dimana gundik-gundik maharaja tinggal.


Beberapa bulan kemudian Maomao dinaik kan pangkat. Ketua sida yang kacak dan diminati ramai gadis ,Shinji - mengarahkan Maomao menjaga gundik yang baru melahirkan anak.

Betugas di istana gundik membuatkan Maomao berpeluang menggunakan kemahiran nya dalam berbagai masalah penyakit dan keracunan yang berlaku di istana.

the apothecary diaries


Pelakon suara latar The Apothecary Diaries

Aoi Yuki - Maomao

Takeo Otsuka - Shinji

Katsuyuki Konoshi - Gaoshun 

Atsumi Tanezaki - Gyokuyo

Yui Ishikawa - Lihua

Hina Kino - Lishu


Catat Ulasan

0 Ulasan