BOIKOT STARBUCKS - INI SENARAI 7 KOPI YANG BOLEH MENGGANTIKAN STARBUCKS

BOIKOT STARBUCKS - INI SENARAI 7 KOPI YANG BOLEH MENGGANTIKAN STARBUCKS | Antara brand paling popular yang diboikot oleh rakyat malaysia ialah Starbucks. Selepas Starbucks menyatakan sokongan penuhnya terhadap Israel, beberapa negara telah melakukan boikot terhadap jenama kopi popular ini termasuk lah Malaysia .


Bagi mereka yang juga penggemar-penggemar kopi pasti tertanya-tanya apakah kopi yang boleh menggantikan Starbucks. Di bawah adalah senarai kopi yang boleh anda cuba. Sama ada keluaran bumiputra dan luar negara yang tiada kena mengena dengan Israel.



Kenangan Kopi
kopi Kenangan adalah salah satu rangkaian kopi grab-and-go yang paling pesat berkembang di Indonesia. Idea Kopi Kenangan bermula kerana pengasas mempunyai misi untuk menyebarkan minat mereka terhadap kopi Indonesia sebagai jenama tempatan dari Indonesia ke seluruh dunia. Kopi Kenangan kini mempunya 9 cawangan di Malaysia





Kopi Tenom Kopi Tenom ialah serbuk kopi minum popular yang berasal dari Tenom, Sabah, Malaysia. Antara pengeluar kopi Tenom utama dan terbesar ialah Yit Foh Tenom Coffee dan Fatt Choi Tenom Coffee. Kopi Tenom diperbuat dari kepelbagaian Robusta. Biji kopi diproses menggunakan kayu api secara tradisional hampir 50 tahun tanpa menambah apa-apa bahan-bahan tiruan atau pewarna. Serbuk Kopi ini boleh didpati di pasaran dengan mudah dan anda hanya perlu membuatnya sendiri untuk menikmatinya.


BACAIDEA BUNGA TANGAN PENGANTIN ADA KIPAS YANG CANTIK DAN SIMPLE UNTUK AKAD NIKAH DAN MAJLIS BERSANDING


Naskeen CofeeNaskeen Coffee diusahakan oleh anak muda Kelantan, Mohd Nazif Bin Ab Aziz selaku Ketua Pegawai Eksekutif dan memulakan perniagaan pada Disember 2019. Matlamat utama Coffee Naskeen untuk 2023 adalah untuk membuka 40 cawangan baharu di seluruh Malaysia. Setakat ini mereka mempunyai 30 cawangan di Semenanjung Malaysia




Kee Nguyen Vietnam Coffee -Kee Nguyen ialah syarikat permulaan Kopi Vietnam Malaysia yang diasaskan oleh 2 pengasas Malaysia. 
Radius Khor dan Henry Tan yang kedua-duanya secara rasmi merupakan Pereka Grafik sepenuh masa tetapi kini berdedikasi sepenuhnya untuk membuat kopi berkualiti dan segar mampu milik kepada rakyat Malaysia untuk kehidupan seharian mereka. Telah menjual kopi gaya Vietnam dengan jayanya selama 1 tahun yang lalu sejak Jun 2019 dan mempunyai pelanggan tetap serta pelanggan baharu setiap hari.



Gigi Coffee - Gigi Coffee adalah syarikat kopi buatan sendiri yang sederhana yang bertujuan untuk menyebarkan aura positif dengan menawarkan kopi berkualiti tinggi dan mampu milik kepada mereka di bandar-bandar. Gigi Coffee mensasarkan misi untuk menjadikan hari semua orang terasa  lebih enak, bermula dengan kopi yang hebat dengan kemudahan yang hebat.



Richiamo - RICHIAMO COFFEE dimiliki dan dikendalikan oleh RICHIAMO COFFEE SDN. BHD. Ia adalah kedai kopi premium berantai. Syarikat dipandu oleh kepercayaan nya yang teguh dalam memastikan bekalan produk berkualiti yang konsisten dan menyediakan perkhidmatan yang cemerlang kepada pelanggannya, dan diterajui oleh pasukan yang berdedikasi untuk terus mencapai Visi dan Misi organisasi.



Nang Haus - Dengan 3 cawangan di malaysia Nang Haus mula mendapat tempat dikalangan peminat Kopi. Nang Haus coffee mempunyai rasa kopi yang kuat dan salah satu matlamatnya adalah untuk membawa kebanggaan kepada nama Borneo di pentas global .

Catat Ulasan

0 Ulasan