DIVORCE ATTORNEY SHIN - REVIEW DAN SINOPSIS

DIVORCE ATTORNEY SHIN - REVIEW DAN SINOPSIS | Satu lagi drama menarik di tayangkan di Netflix pada bulan march ni , Divorce Attorney Shin bersiaran sejak 4 march lalu ini dah masuk ke episod 3 dan  4 untuk minggu ini. Drama ni diarahkan oleh Lee Jae Hoon yang pernah mengarahkan drama Run On dan The Ghost Detective. 

divorce attorney shin


Review Divorce Attorney Shin 

Drama dengan genre kehakiman ini banyak menceritakan tentang keganasan dan masalah rumah tangga dan masalah sosial. Yang menariknya drama ni juga dilakonkan oleh Cho Seung Woo. Sejak membintangi Sisyphus , aku tak de lagi tengok drama dan filem lakonan dia yang terbaru. Kemunculan nya dalam drama ni memang mengubat kerinduan peminat-peminat Cho Seung Woo.

Dalam drama ni dia juga ubah penampilan rambut dia. Sesuai dengan watak yang dia pegang. Seorang peguam penceraian yang juga seorang profesor muzik yang sangat berbakat. Dia sangat suka kan muzik terutamanya muzik klasik.

divorce attorney shin


So sekarang dah faham watak dia? Apa yang aku paling suka tentang drama ni ialah ada berbagai cerita masalah rumahtangga yang  kita boleh tonton. Macam-macam kes ada. 

Aku suka watak-watak dalam drama ni yang ada hubungan baik dengan Peguam Shin. 2 orang kawan baik dia, staf-staf dia termasuk pemilik kedai makan yang dia selalu pergi. Babak-babak yang ada gurauan lucu 3 sahabat ni buat kita rasa tenang menonton lepas kita hadap masalah rumah tangga yang buat emosi kita terganggu.

Jadi drama ni bukan lah tentang kes-kes perceraian saja tapi juga kisah tentang orang-orang disekeliling dia jugak.

BACA:KOKDU: SEASON OF DEITY | REVIEW DAN SINOPSIS

Yang tak best tentang drama ni ialah jalan ceritanya agak perlahan. Mungkin tu cara Pengarahan Lee Jae Hoon sejak dulu lagi. Kalau korang pernah tonton drama Run On dan Ghost Detective korang akan tau apa yang aku maksudkan.

Jadi kalau nak tonton kena santai-santai je la.  

Drama ni boleh di tonton di saluran Netflix dan juga di website Kissasian.

Sinopsis Divorce Attorney Shin

Divorce Attorney Shin mengisahkan tentang seorang peguam yang menyelesaikan berbagai kes perceraian. Kehebatannya juga bukan saja dalam menyelesaikan kes-kes penceraian  tapi dia juga pakar dalam bidang muzik.

divorce attorney shin



Sebelum menjadi peguam dia seorang Profesor Muzik di Jerman namun dia pulang Ke Korea dan mengubah haluan nya dengan menjadi seorang peguam perceraian . Dalam masa yang sama dia ingin mencari kebenaran tentang satu perkara yang pernah dialaminya.

Dalam menyelesaikan masalah pelanggan-pelanggan nya dia semakin dekat untuk merungkai kebenaran yang dicari.

Pelakon Divorce Attorney Shin


Cho Seung Woo

Han Hye Jin

Kim Sung Kyun

Jung Moon Soon

Lee Eun Jae

Kang Mal Geum

Catat Ulasan

0 Ulasan