JUSTIN BIEBER DISAHKAN MENGALAMI SINDROM RAMSAY HUNT - BEBERAPA SIRI KONSERT DAN PERTUNJUKAN DIBATALKAN

JUSTIN BIEBER DISAHKAN MENGALAMI SINDROM RAMSAY HUNT - BEBERAPA SIRI KONSERT DAN PERTUNJUKAN DIBATALKAN|  Justin Bieber mengumumkan bahawa dia akan membatalkan beberapa rancangan persembahan seterusnya kerana separuh mukanya lumpuh. 




Dia berkongsi keadaan semasanya dalam video Instagram pada 11 Jun.


Dalam video berdurasi tiga minit itu, Justin Bieber boleh dilihat mengalami kesukaran untuk menggerakkan separuh mukanya dan memberitahu peminat bahawa dia telah didiagnosis dengan sindrom Ramsay Hunt.




"Seperti yang anda boleh lihat dari wajah saya, saya mempunyai sindrom yang dipanggil sindrom Ramsay Hunt."


Lelaki berusia 28 tahun itu menjelaskan ia menyerang saraf telinga dan muka serta menyebabkan mukanya lumpuh.


Apa itu Sindrom Ramsay Hunt (RHS)

Menurut National Organization for Rare Disorders, Sindrom Ramsay Hunt (RHS) adalah gangguan neurologi yang jarang berlaku yang dicirikan oleh kelumpuhan saraf muka dan ruam yang menjejaskan telinga atau mulut.

Dia menjelaskan bahawa sebelah mukanya mengalami "Full paralysis" sehingga dia tidak boleh mengedipkan mata, tersenyum atau menggerakkan lubang hidungnya.

Konsert jelajah dan pertunjukan Justin Bieber dibatalkan


Bieber memaklumkan peminat bahawa dia perlu membatalkan beberapa siri pertunjukan sehingga dia boleh menggerakkan bahagian kanan mukanya semula.

Dia juga bercakap kepada peminat yang mungkin kecewa dengan pembatalan rancangan seterusnya dan berkata: "Saya secara fizikal, jelas tidak mampu melakukannya. Ini agak serius seperti yang anda lihat."

Buat masa ini, dia akan melakukan senaman muka untuk mendapatkan semula pergerakan pada bahagian yang terjejas.


"Saya harap ini tidak berlaku tetapi jelas sekali badan saya memberitahu saya bahawa saya perlu perlahan. Saya harap anda semua faham, dan saya menggunakan masa ini untuk berehat kembali 100 peratus supaya saya boleh melakukannya."


"Saya akan menjadi lebih baik," Bieber memberi jaminan kepada peminat.


“Kami tidak tahu berapa lama semua ini akan berlaku tetapi ia akan baik-baik saja, saya mempunyai harapan dan saya percaya kepada Tuhan. Saya percaya itu semua ada sebabnya. Saya tidak pasti apa itu buat masa sekarang tetapi untuk sementara ini, saya akan berehat.”


Konsert Justin Bieber dibatalkan


Bieber kini dalam jelajah di Amerika Utara tetapi telah membatalkan persembahannya di Toronto, Washington DC dan New York.




Catat Ulasan

0 Ulasan