JIN DAN SYAITAN SUKA MENETAP DI 7 BAHAGIAN TUBUH INI



JIN DAN SYAITAN SUKA MENETAP DI 7 BAHAGIAN TUBUH INI - Walaupun kita sekarang di zaman moden tapi kita tak boleh tidak mengakui adanya gangguan jin dalam kehidupan kita ni.Memang ada yang tak percaya dan kata .." ala..tipu je la tu..." tapi lantak pi la kat orang yang macam tu. Dia mungkin tak belajar alquran.Kita doakan semoga satu hari nanti dia terbuka hati untuk belajar.

Sebagai seorang islam kita wajib percaya adanya jin syaitan dan makhluk halus ni.Bukan kita kena percaya pada makhluk2 halus ni tau..jangan salah anggap pulak.



Salah satu cara untuk mengelak dari gangguan jin dan syaitan ialah dengan berzikir. Kalau nak tahu jin ni dia suka duduk di bahagian-bahagian tertentu dalam badan kita. Bahagian-bahagian tubuh yang menjadi tempat kegemaran jin ialah:-


1- Telinga Kanan dan kiri - Itu lah yang membuatkan kadang2 kita tak suka mendengar nasihat dan kata-kata yang baik..Kita lebih suka mendengar perkara-perkara berkaitan maksiat dan yang melalaikan.

2- Mata kanan dan kiri - Kebiasaan nya mereka yang dirasuki jin tidak mampu untuk bertentang mata dengan orang lain

3- Kuku tangan dan kaki - Potonglah kuku-kukumu. Sesungguhnya syaitan mengikat (melalui) kuku-kuku yang panjang.” (HR. Ahmad) . Dalam islam memotong kuku adalah sunnah. Disunatkan memotong kuku setiap hari jumaat.Jadi pastikan kuku kita selalu dipotong pendek dan jangan dibiarkan panjang .Bila kuku panjang , dan tentu kotoran mudah melekat dan menjadi tempat syaitan .



4- Mulut - Pesan orang tua2 kalau menguap wajib tutup mulut kerana jika tidak syaitan akan masuk bersama .Itu bukan cakap2 kosong tapi memang dalam islam bila menguap kena tutup mulut kerana dengan cara itu jin dan syaitan mudah memasuki tubuh badan kita,.Ini lah punca kenapa kita suka bercakap perkara yang sia-sia dan menyakiti hati orang lain.

5- Aliran darah - Sesungguhnya syaitan itu berjalan dalam tubuh anak Adam melalui peredaran darah dalam tubuhnya.” (H.R. Muslim). Korang boleh try buat rawatan bekam.Rasullullah juga mengamalkan bekam untuk membersihkan darah.Selain dari tu amalkan membaca surah ruqyah untuk membersihkan diri setiap malam sebelum tidur supaya tiada gangguan jin da syaitan dalam tubuh badan kita.Ruqyah bukan saja melindungi tubuh kita malah rohani kita juga akan kuat.

6- kemaluan - Mereka ini biasanya golongan manusia yang suka melakukan zina dan maksiat.

7-Lubang hidung - setiap pagi selepas bagun tidur amalkan memasuk kan air dan mengalirkan keluar untuk membersihkan liang-liang hidung sebanyak tiga 3 kerana syaitan suka berkumpul di batang hidung.

semoga bermanfaat untuk semua..

/>

Post a Comment

0 Comments