CARA BUKA AKAUN MAYBANK UNTUK PERNIAGAAN

CARA BUKA AKAUN MAYBANK UNTUK PERNIAGAAN | Akaun bank syarikat atau perniagaan adalah tempat dimana kita mengumpul dan menyimpan duit hasil dari perniagaan daripada julan produk dan perkhidmatan yang kita jalan kan. Akaun bank syarikat sangat penting terutamanya untuk mengasingkan duit perniagaan dengan wang peribadi. Ianya tidak boleh bercampur kerana jika tidak susah untuk kita mengira jumlah keuntungan atau kerugian dari perniagaan yang kita jalankan. Salah satu akaun bank yang selalu digunakan untuk perniagaan ialah akaun Maybank.

CARA BUKA AKAUN MAYBANK UNTUK PERNIAGAAN

Tentu ramai yang tertanya-tanya bagaimanakah cara membuka akaun perniagaan di Maybank dan apa syarat-syarat yang diperlukan untuk membolehkan seseorang membuka akaun perniagaan Maybank. Jika dahulu Maybank menetapkan pemohon perlu kan introducer bagi membolehkan akaun dibuka. namun kita anda boleh membuka akaun tanpa introducer yang diberi nama SME FIRST-i, sesuai untuk seller kecil-kecilan. Cara buka akaun bank perniagaan.

Sebelum ke bank untuk membuka akaun pemohon perlu mendaftar melalui online dan terdapat beberapa dokumen rasmi dan borang perlu disediakan oleh pemohon. buka akaun syarikat maybank online

  • sijil ssm
  • Borang A
  • perakuan persendirian (jika perniagaan ada share dengan sesiapa)
  • wang RM1000 sebagai deposit
  • Gambar kedai/produk
  • Salinan IC (hitam putih)
  • Cop Perniagaan beserta no SSM (sesetengah maybank dah tak perlukan cop)
Buat dulu permohonan secara online. Selepas siap anda perlu print borang A dan yang boleh didapati selepas permohonan secara online dibuat. Cara buka akaun bank perniagaan tanpa surat majikan

Cara Lengkap Buka akaun Maybank untuk perniagaan.


Cara mendaftar:

1. Sebelum pergi ke mana-mana maybank terdekat daftar akaun bank untuk perniagaan anda melalui link ini:https://www.maybank2u.com.my/maybank2u/malaysia/en/business/deposits/deposit_accounts_listing.page


CARA BUKA AKAUN MAYBANK UNTUK PERNIAGAAN

2. Masukkan semua butiran yang diperlukan termasuk SSM registration number dan klik pada  'recommend Me An Account'

3. Kemudian pilih SME First Account- i maybank. Isi setiap butiran dengan lengkap. Akaun syarikat maybank.



3. Apabila selesai, ingat access kod yang diberi melalui sms (kita akan guna untuk register online banking).

4. Buka email dari maybank dan simpan account nr. serta reference nr. yang diberikan.


Aktifkan akaun perniagaan dan Syarikat di Maybank

Dalam tempoh 10 hari pemohon perlu hadir ke Maybank terdekat untuk proses pengesahan akaun syarikat maybank di bank dan bawa semua dokumen seperti yang dinyatakan diatas.

Buat 2 salinan setiap dokumen yang dibawa untuk melancarkan urusan.

Sampai saja di bank tunjuk kan reference number yang diberikan dalam email sewaktu pendaftaran online. - Cara buka akaun bank syarikat Maybank online.

Sertakan juga semua dokumen pada staf. Pegawai akan mengaktifkan akaun bank perniagaan kita serta mesrta. Akaun ini berasingan dari akaun personal yang kita sedia ada.

Akauan ini juga disertakan dengan QRpay perniagaan kita. pegawai akan memberi tunjuk ajar cara penggunaan QRpay maybank. 

Mudah saja kan. Bagi yang belum membuka akaun syarikat maybank online  untuk perniagaan, boleh la lakukan segera.

Catat Ulasan

0 Ulasan