TUDUH DIBAYAR UNTUK KEMPEN PILIHANRAYA - AERIL ZAFREL TUNTUT PERMOHONAN MAAF JIKA TIDAK BERDEPAN TINDAKAN SAMAN

TUDUH DIBAYAR UNTUK KEMPEN PILIHANRAYA - AERIL ZAFREL TUNTUT PERMOHONAN MAAF JIKA TIDAK BERDEPAN TINDAKAN SAMAN | Setelah sekian lama bersabar dengan berbagai tomahan dan kata-kata fitnah netizen yang mendakwa dia di bayar untuk kempen pilihanraya, Aeril Zafrel memutuskan untuk menyaman netizen yang melemparkan fitnah terhadap dirinya dan isteri, Wawa Zainal.

Aeril Zafrel



Aeril Zafrel dalam satu tweet nya awalnya meminta netizen menghentikan fitnah dan menanam kebencian padanya. Dia pada awalnya malas untuk melayan tuduhan tidak berasas tersebut.

Namun tweet tersebut mendapat berbagai reaksi negatif yang meminta agar Aeril sedar statusnya sebagai selebriti dan ahli perniagaan agar tidak memuat naik sebarang isu berkaitan politik.

Setelah sekian lama bersabar dengan berbagai tomahan dan kata-kata fitnah netizen yang mendakwa dia di bayar untuk kempen pilihanraya, Aeril Zafrel memutuskan untuk menyaman netizen yang melemparkan fitnah terhadap dirinya dan isteri, Wawa Zainal.

Aeril Zafriel Saman Netizen

Berikut adalah kenyataan Aeril berhubungan tuntunan maaf dalam masa 24 jam dan saman fitnah untuk netizen :

F̲I̲N̲A̲L̲ Ini bebenang. CABARAN TERBUKA 
Pada mereka di gambar yang disertakan ini

Aeril Zafrel



1.Sementara proses memdapatkan ip adresss korang sedang dibuat. Apa kata kalau korang benar buatlah tuduhan atau fitnah pada saya dengan sejelasnya dan report polis serta SPRM?

2. Tapi jangan lupa bawa bukti yang boleh mendukung pertuduhan korang tu.  

3. Nak mudahkan kerja saya, kalau berani lah DM saya nama penuh dan alamat korang . kalau boleh bagi no.phone sekali. *termasuk juga yang di bawah ini.

Aeril Zafrel



4. Cepat sikit prosesnya. Tak sabar nak jumpa korang ni. Walaupun sepatutnya aku tak perlu layan sangat korang ni jika ditinjau dari sudut followers . Tapi aku layan juga untuk rai kan kebiadapan korang.

5. Korang nak aku buktikan kenyataan aku? No problem. Jumpa di mahkamah. Di dalam sana boleh sembang lebih sikit.

Setelah sekian lama bersabar dengan berbagai tomahan dan kata-kata fitnah netizen yang mendakwa dia di bayar untuk kempen pilihanraya, Aeril Zafrel memutuskan untuk menyaman netizen yang melemparkan fitnah terhadap dirinya dan isteri, Wawa Zainal. 

6. Aku jamin korang akan dapat juga saman aku. Tapi aku bagi tempoh 24 jam pada korang untuk buat permohonan maaf TERBUKA dan delete post berkaitan.

7. kalau ikut law aku boleh saja tuntut nanti ganti rugi pada korang secara kiraan mudah RM10 x 490k dan belum campur yang lain lagi. 

8. supaya situasi 'makan tak abis' tak berlaku kat korang adalah lebih baik berkelakuan matang dalam berfikir dan bertindak.

 9. Aku harap korang tak berdegil dan tidak pula menyesal kelak dengan kedegilan diri sendiri.

10. Pada yang lain dan baru mahu menyentuh fitnah dan tuduhan sama, saya sarankan supaya dibuat sejelas mungkin dituju pada aku dan isteri. Senanglah sikit nak proceed nanti




11. Tindakan yang bakal aku buat ini atas kapasiti peribadi dan isteri yang dipalit dengan tuduhan dusta dan fitnah ini sahaja

12.Ianya tidak mencerminkan mewakili parti politik berkaitan.

13. Semoga yang lain matang dalam berpolitik.




Sebelum PRU ke 15 Aeril Zafrel dan isterinya Wawa Zainal memuat naik sebuah video menyatakan sokongan mereka terhadap 1 parti politik. Tindakan mereka mengundang kecaman ramai malah ada yang menuduh mereka dan segelintir influencer menerima bayaran untuk berkempen menyokong parti politik berkenaan.

Walaupun beberapa kali menafikan tuduhan tersebut namun masih ada yang menjadikan video mereka sebagai bahan untuk menyerang parti politik tersebut.

Beberapa hari lalu seorang pengguna twitter membuat permohonan maaf secara terbuka dan menyatakan kekesalan nya menuduh Aeril dan Wawa. Namun tindakan lelaki tersebut mengundang lebih banyak kata-kata negatif pada Aeril.

Setelah sekian lama bersabar dengan berbagai tomahan dan kata-kata fitnah netizen yang mendakwa dia di bayar untuk kempen pilihanraya, Aeril Zafrel memutuskan untuk menuntut permohonan maaf dalam tempoh 24 jam dan mereka yang ingkar bakal berdepan tindakan saman jika tidak menurut dan memadam tweet-tweet berkenaan.

Catat Ulasan

0 Ulasan