TIPS SUPAYA PERFUME TAHAN LAMA DAN TIDAK BAU BERCAMPUR PELUH KETIKA CUACA PANAS

TIPS SUPAYA PERFUME TAHAN LAMA DAN TIDAK BAU BERCAMPUR PELUH KETIKA CUACA PANAS | Memakai perfume setiap kali keluar rumah adalah wajib bagi sesetengah orang. Apalagi jika ingin berurusan dengan orang lain, perfume mampu meningkatkan keyakinan diri dan memberikan personaliti seseorang itu nampak lebih baik. Namun dengan cuaca di Malaysia kadangkala memakai perfume menambahkan bau kurang senang apabila bau perfume bercampur dengan bau peluh dan menutup bau segar dari perfume yang dipakai.



Untuk membuatkan bau perfume tahan lama walaupun dalam cuaca panas, Carl & Claire  di Indonesia mendedahkan beberapa tips untuk mengekalkan keharuman perfume yang dipakai agar kekal lama.

Tips supaya parfume tahan lama adalah dengan memakai perfume di sekitar pergelangan tangan dan belakang telinga. Ini kerana bahagian tersebut menghasilkan haba panas tapi kurang menghasilkan peluh dan membuatkan wangian perfume lebih semerbak

BACASYAMPU YANG WANGI TAHAN LAMA - SAFI SHAYLA MERAWAT KULIT KEPALA DENGAN TEKNOLOGI BREAKTHROUGH HIJAB  SCALP BIOTICS

Carl & Claire juga menyarankan agar menghindari dari air dan sinar matahari karena akan menguap bau perfume di tubuh. Dengan cuaca seperti di Malaysia atau Indonesia cuaca panas adalah perkara biasa disini. Jadi untuk mengelak kan cuaca panas merosak kan haruman perfume yang dipakai gunakan cecair mandian dan body lotion dengan haruman yang sama dengan haruman perfume yang kita guna.




Sebelum menyembur perfume pada nadi dan belakang telinga, gunakan petroleum jelly seperti vaseline : agar parfume melekat pada kulit dan lebih tahan lama untuk cuaca panas. Letak kan juga di fabric pakaian kerana fabrik pakaian menghalang ha haba jadi wangian nya akan terus melekat di pakaian kita.



/>

Catat Ulasan

0 Ulasan