LELAKI JEPUN INI BELANJA KAN HAMPIR LEBIH 2 JUTA YEN UNTUK PENUHI IMPIAN MENJADI ANJING

LELAKI JEPUN INI BELANJA KAN HAMPIR LEBIH 2 JUTA YEN UNTUK PENUHI IMPIAN MENJADI ANJING |  Pernahkah anda menyayangi haiwan peliharaan anda sehinggakan anda ingin menjadi seperti haiwan tersebut?

Seorang lelaki di Jepun yang dikenali sebagai Toko, melakukannya.

Dia juga telah membelanjakan beribu-ribu dolar untuk membina kostum, yang dibuat untuk manusia, daripada baka anjing kegemarannya, collie.

Tweet video pakaiannya yang dimuat naik pada 11 April,  telah ditweet semula sebanyak 18,000 kali setakat ini dengan 1.7 juta tontonan 




Dalam temu bual dengan Mynavi , Toko berkata dia menyayangi haiwan yang berkaki empat dan mempunyai impian untuk menjadi haiwan suatu hari nanti.




Dan apabila dia akhirnya menerima kostum anjing collienya, dia menulis tweet : "Saya menempah kostum! Terima kasih kepada anda, saya dapat memenuhi impian saya untuk menjadi haiwan!"




Toko menempah kostum daripada syarikat Jepun Zeppet, yang merupakan studio yang membuat model untuk filem, iklan dan syarikat.

Mereka juga menerima permintaan daripada individu seperti Toko, tetapi jenis pesanan ini hanya 10 peratus daripada kerja yang mereka lakukan secara keseluruhan.

Toko dan staf di Zeppet  menjalani beberapa percubaan untuk melengkapi kostum itu.

Mereka juga mengadakan mesyuarat serta perbincanggan dan pakaian itu akhirnya siap selepas 40 hari.

Kustom tersebut menelan belanja kira-kira S$21,612 (2 juta yen) untuk dihasilkan  





Jurucakap Zeppet mengatakan bahawa mereka mengikuti permintaan Toko untuk membuat sut anjing dengan mengikut baka anjing Collie.

Reka bentuk kostum itu juga membolehkan orang yang memakainya berjalan merangkak, sama seperti anjing sebenar.


Pasukan yang menghasilkan kustom itu juga menghabiskan banyak masa mengkaji struktur badan anjing dan bagaimana struktur badan manusia boleh disesuaikan dengannya supaya Toko boleh bergerak dalam kustom itu.

Toko menambah bahawa walaupun pergerakan dalam kostum itu agak terhad, dia masih boleh bergerak di dalamnya.



Tetapi jika dia bergerak terlalu banyak, ia mungkin kelihatan lebih tidak wajar.

Untuk menjadikannya lebih realistik, pasukan itu mengumpulkan imej anjing baka collie dari pelbagai sudut untuk memastikan supaya bulu kostum itu bergerak secara semula jadi. 




Toko memulakan halaman YouTube pada April 2022 untuk mempamerkan dirinya dalam kostum anjing melakukan pelbagai aktiviti.

Dia telah menyiarkan tujuh video pendek di halamannya.

Dalam satu video, dia melakukan helah anjing seperti berputar dan duduk.

Di tempat lain, dia boleh dilihat bermain dengan mainan yang disumbat.


Toko jugga telah dijemput ke berbagai rancangan dan majlis di Jepun di mana dia berinteraksi dengan hos dan melakukan helah sepeti anjing sebenar.



Catat Ulasan

0 Ulasan