USAHAWAN CARL SAMSUDIN BUAT PERMOHONA MAAF ISU BIADAP TERHADAP GELANDANGAN WARGA EMAS



Selepas dikecam hebat gara-gara berkelakuan biadap terhadap seorang gelandangan warga emas, usahawan Carl Samsudin membuat permohonan maaf secara terbuka di lama twitter dan Instagram miliknya.









Dalam kenyataan dia mengakui tidak bermaksud untuk berkelakuan biadap terhadap warga emas tersebut. Dia juga mengakui dia tidak sepatunya bercakap dengan nada tersebut hingga mengguris hati netizen.

Sebelum ini tersebar sebuah video yang menunjuk kan usahaan tersebut membuat satu seisi  motivasi bersama gelandang dan mengajukan soalan yamg agak sensitif dan bercakap dengan nada yang kasar terhadap seorang warga emas.

Tindakannya yang tidak memakai penutup muka juga di pertikaikan dan dia dikenakan kompaun sebanyak rm1500 . 

Sebelum membuat permohonan maaf, Carl Samsudin turut meminta pengikutnya memilih diplatform mana sepatutnya dia membuat permohonan maaf. Tindakan nya itu sekali.lagi dikritik hebat seolah-oleh dia memandang ringan isu tersebut.


Beberapa tangkapn layar yang menunjuk kan Carl Samsudin merasakan isu yang sedang hangat tentangnya itu adalah satu peluang pemasaran tersebar turut menjadi kecaman para netizen.


Selepas isu tersebut semakin hangat Carl Samsudin turut mengatakan akan membuat tindqkan samn terhap invidu yang sengaja ingin menjatuhkan nya dengan menimbulkan isu tersebut .

Sumber: twitter






Post a Comment

1 Comments