DOA KETIKA SAKIT GIGI YANG MUJARAB

DOA KETIKA SAKIT GIGI YANG MUJARAB | Sakit gigi memang tak boleh ditahan-tahan. Sakitnya berdenyut-denyut sampai ke kepala. Tak boleh tidur malam bila sakit gigi menyerang. Orang tua kalau sakit gigi pun rasa nak menangis apa lagi kalau anak-anak kecil.

Antara punca sakit gigi ialah kerosakan dibahagian akar, berlaku radang dibahagian gusi dan boleh jadi juga kerana pertumbuhan gigi bongsu yang senget dan menekan gigi dan gusi disebelahnya.

Bermacam petua boleh diikuti untuk mengurangkan sakit gigi. Tapi jangan lupa kuasa doa juga mampu mengurangkan kesakitan gigi. 

Doa sakit gigi

Berikut ini adalah doa sakit gigi yang boleh dibaca untuk mengurangkan kesakitan dan menghilangkan kesakitan dengan izin Allah s.w.t

Doa Sakit Gigi  1


Doa Sakit Gigi  2


Katakanlah (wahai Muhammad): "Allah yang menciptakan kamu (dari tiada kepada ada), dan mengadakan bagi kamu pendengaran dan penglihatan serta hati (untuk kamu bersyukur, tetapi) amatlah sedikit kamu bersyukur".

Doa sakit Gigi 3



 Doa sakit Gigi 4

Letak kan jari diatas gigi dan bacakan ayat ini: 



(Dan Dialah yang menciptakan kamu) maksudnya yang mengadakan kamu (dari seorang diri) yaitu Nabi Adam (maka ada tempat tetap) bagimu di dalam rahim (dan tempat simpanan) bagimu di dalam tulang rusuk. Dalam suatu qiraat huruf qaf dibaca fatah; yang artinya tempat menetap kamu. (Sesungguhnya telah kami jelaskan tanda-tanda kebesaran Kami kepada orang-orang yang mengerti) tentang apa yang dikatakan kepada mereka

Catat Ulasan

0 Ulasan