PERCAYALAH!! MAKAN PRODUK KURUSKAN BADAN TAK KAN BUAT KITA KURUS.

 Hi semua...





Korang pernah tak korang makan produk untuk turunkan berat badan? Berhasil atau tidak?Kalau pernah saya rasa baik korang hentikan dari sekarang..Sebab saya ada cara lagi bagus , selamat dan jimat berbanding guna produk dan malah ianyadi jamin berkesan..

Sebelum tu saya nak ceritakan pada korang ni... Sebelum ni saya ada apply job review untuk produk kuruskan badan. Tapi tak dapat..Saya bagitau suami..:

"alah..kita tak dapat la job review tu..Kalau dapat best juga "

Sebab masa tu saya tengah tengah semangat nak turunkan berat badan, Masa tu buat diet kalori so saya fikir kalau ada produk boleh bantu kurus .



Tapi suami saya kata.. "pernah ka kurus  guna produk ni? Sebelum ni masa tak buat diet , ada dapat produk kurus untuk review  juga tapi berat tak turun.kan?"

Maksud suami saya , masa saya tak kawal makan, tak bersenam, saya ada dapat produk kuruskan badan tapi berat tak turun pun walaupun saya makan produk tu dengan disiplin. Ye la..kita nak buat review kena la cuba produk tu..kan??

Bila di fikir2 betul jugak.Kali pertama saya diet dapat berat 47.Saya tak guna produk pun.Saya cuma Bersenam , dan kawal makan. lagipun masa tu saya baru habis berpantang anak pertama . Memang mudah nak kurus.Berat asal 64kg. Saya amalkan diet kalori

Kemudian dah lama2 gemuk balik sebab keturunaan gemuk..hehehe..salahkan keturunan pulak..Padahal kuat makan..

Beberapa tahun lepas tu buat diet atkins  berat turun ke 55kg daripada berat asal 60kg. Tak guna produk juga.Kali ke tiga tahun 2016 saya buat atkins sekali lagi berat 53 pun tak makan produk.Bersenam setiap hari selama 20 minit je.



So apa yang saya nampak kat sini makan produk kurus tak kan buat kita kurus. Kita kena bersenam dan kawal makan kalau nak kurus.

Kalau di tanya pada pengasas ubat kurus ni pun dia akan kata , makan ubat ni u kena kawal makan, bersenam 20 minit sehari, minum air putih , elak kan air manis..So buat apa kita guna ubat kurus kalau kita tetap kena jalani rutin kawal makan dan bersenam tu..kan??

Bila kita makan ubat kurus, bersenam dan kawal makan, memang berat kita akan turun tapi bukan sebab ubat kurus tu, tapi sebab kita bersenam dan kawal apa kita makan. Itu yang korang kena tahu.

Dulu saya tak de alat senaman kat rumah.Saya selalu download banyak video tabata. hari2 setiap malam sebelum tidur saya akan start buat tabata dalam 15-20 minit. Kebanyakan menu makan saya ialah sup telur dengan sawi atau bayam.Telur tu wajib la sebab tak de telur memang rasa kurang kenyang.

Kalau nak makan kudap2 depan tv saya makan ikan bilis goreng atau pun sayur goreng kering.Setiap pagi ambil 1 sudu makan cuka epal campur dengan 1/2 cawan air.minum untuk kurangkan selera makan.

Saya dah try cara ni dan memang berat boleh turun.Makan memang kerap dan orang kata saya ni asyik mengunyap je..hahah..Saya makan macam2 tapi paling penting elak kan makanan yang ada karbo.

Sebab tu lah sekarang saya dah tak ambil apa2 produk untuk kuruskan badan.Pengalaman 3 kali turunkan berat badan tanpa produk dah cukup untuk buat saya buka mata.

Saya juga elak kan untuk ambik job review yang berkaitan dengan produk menurunkan berat badan. Dah nak dekat masuk bulan puasa ni jom kita start semula buat atkins.nak kecik kan perut sikit. Jangan lupa juga Ingat pesanan Tun M. -

-DO NOT OVEREAT

-LIVE A HEALTHY LIFE BUT DON'T OVERSTRAIN
-DO NOT WORRY TOO MUCH

Catat Ulasan

0 Ulasan